Twintig nieuwe bomen op Landgoed Zonheuvel

Yannick van Olst 15-03-2024
69 keer bekeken

Grafisch Bureau De Hoop&Koning schenkt het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei 20 jonge bomen.

Duurzaam ondernemen, dat is wat Grafisch Bureau De Hoop&Koning als drijfveer heeft. 

Ter compensatie voor het drukwerk wat De Hoop&Koning produceert voor het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei, plantten zij afgelopen 4 maart maar liefst 20 bomen op Landgoed Zonheuvel waar beide ondernemingen gevestigd zijn. Dit is één van de manieren waarop de organisaties een steentje bijdragen aan een beter klimaat.

Wim de Hoop van De Hoop&Koning vindt duurzaam ondernemen een ‘must’ in deze tijd. Tijdens het produceren van drukwerk wordt er CO2 uitgestoten. "Deze CO2 compenseren we zoveel mogelijk door nieuwe bomen te planten”, legt Wim uit. Samen met Peter van Doorn van Goedlandt Circulair Landgoedbeheer zocht hij een mooi plekje op het landgoed uit, waar de bomen de ruimte hebben om verder te groeien. Leuk bijkomend aspect is dat de bomen afkomstig zijn van Trees-To-Be, dat ook op het landgoed gevestigd is. Het RBT ontving een certificaat voor de schenking van de bomen.

RBT Heuvelrug Vallei waardeert de bomenplantactie van De Hoop&Koning bijzonder. Het sluit nauw aan bij hun visie op duurzaam recreatie en toerisme. De gedeelde visie van beide ondernemingen vormt de basis van de mooie samenwerking. Robbert Schuurmans van het RBT licht toe "Het planten van de bomen illustreert onze gedeelde visie op duurzaamheid, waarbij we niet alleen streven naar behouden van natuur en erfgoed, maar ook naar een gezond balans tussen recreatie, toerisme, de bewoners van de regio en de bedrijven die er gevestigd zijn." Het RBT plant sinds 2020 bomen terug in de natuur ter compensatie voor het drukwerk, maar doet dit nu dankzij de samenwerking met De Hoop&Koning in eigen regio.

Voor Wim de Hoop was het jaren geleden een weloverwogen keuze om een partnership met Campus Landgoed Zonheuvel aan te gaan. Dat versterkte hun eigen duurzame visie, wat een positief effect had op hun klanten. "Bijna al onze relaties zijn gevestigd in de regio en vanwege de korte reisafstand stoten we weinig CO2 uit”. Ook is Wim de Hoop groot voorstander van drukwerk op landbouwafval of minimaal op FSC gecertificeerd papier. “Uiteraard zoeken we altijd naar de beste mix tussen online- en printmedia”, dus we gebruiken niet altijd drukwerk als communicatiemiddel. De Hoop&Koning is klimaatpartner van de gemeente en stimuleert collega-ondernemers dat ook te doen. "In de toekomst blijven wij altijd gespitst om nieuwe duurzame activiteiten te bedenken en uit te voeren”. De Hoop ontmoet graag iedereen die deze visie ook deelt.

Van links naar rechts: Wim de Hoop, Robbert Schuurmans (dir. RBT), Stagiaires Stefan Rommers en Veerle Seijlhouwer, Peter van Doorn (Goedlandt Circulair Landgoedbeheer) en Wim Oolbekkink (programmadirecteur Stichting SBI/Landgoed Zonheuvel)

Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei is sinds 2015 de centrale marketing- en promotieorganisatie voor negen gemeentes op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei, te weten: Baarn, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist. RBT is hiermee de spil in een actieve toeristisch-recreatieve bedrijfstak met een toegevoegde waarde van 700 miljoen euro per jaar en werkgelegenheid voor 10.000 mensen, die bovendien een flinke bijdrage levert aan het voorzieningenniveau en de leefbaarheid in het gebied. Met allerlei activiteiten werkt het RBT Heuvelrug & Vallei doorlopend aan het bevorderen van een goed functionerende toeristische bedrijfstak in de regio.

Afbeeldingen

Waarderen

0 (0 waarderingen)

 

Contact

Kerkplein 2, 3941 HV Doorn
Postbus 200, 3940 AE



 

 

 

Cookie-instellingen